Начало Форуми Ягуар X-Type Gearbox fault P0778 Решение на проблема.

Етикети: 

Преглеждане на 4 съобщения - от 1 до 4 (от всички 4)
  • Автор
    Публикации
  • #79534
    kikivc
    Участник

    Да ви опиша за последната настинка на котето.

    Преди месец ми се наложи да пътувам от Варна до Солун през София. Тръгнах от Варна без никакви грижи, но след 20 км светна GEARBOX FAULT, грешка P0778 и колата почна да не включва на 5та. Изтрих грешката и всичко се оправи, но след 5км светна пак. Продължих пътуването като триех грешката постоянно, но интервала в който карах без грешка ставаше все по-кратък, като на Търново вече грешката светваше веднага след като изтрия старата. В един момент спрях да я трия и крива-ляво стигнах до София. Там реших да не рискувам и взех колата на брат ми за да продължа пътуването си. След като пристигнах до местоположението си ми остана време да почета за проблема и ето какво открих:
    P0778 е грешка в единия от двата соленоида, които регулират налягането на маслото в скоростната кутия. Кагато колата прецени, че въпросния соленоид не работи влиза в авариен режим и кутията може да работи само на 4та и задна скорост, за да можеш да стигнеш до сервиз. Да малко е тегаво да потегляш на 4та, но не е невъзможно.
    Приключих си работата в Солун, върнах колата на брат ми в София и на 4та с 90 км/ч се прибрах до Варна, надявайки се, че няма да счупя нещо друго. Бях що-годе спокоен понеже имах от къде да се сдобия с друга скоростна кутия.

    Парт номера на изгорелия соленоид при тази грешка е C2S13056. Понеже съм много умен при поръчката направих грешка и поръчах друтия, който е C2S13057 (не са взаимо заменяеми). След като оворихме кутията открихме грешката и се наложи да чакам още една седмица за верния соленоид, но така или иначе реших да сменя и двата.
    Смяната става що годе лесно. Източваш маслото на кутията, вдигаш на подемник, сваляш капака на скоростната кутия и сменяш соленоида. Разбира се смених и маслото, понеже много е вероятно проблема ми да се е получил поради това, че вече 3та година отказвам да сменя маслото на кутията.
    В крайна сметка тотал щетата излезе 550лв, което включва соленоидите, маслото и труда(ремонта беше извършен в сервиз).

    #79903
    Majorsaw
    Участник

    Светна ми лампичка за “Gearbox fault”+реотанче.
    Появи се изведнъж – след запалване на колата.
    В момента в който превключа през “R” и “D” колата приритва. Можете ли ме ориентирате къде да я заведа?
    Колата е Jaguar Xtype 2.2 Diesel 145 коня 2008г.

    #79904
    alex052
    Участник

    Здравейте! Колата влиза в авариен режим, като най- честите причини за него са:
    1- ЕГР клапан
    2- Актуатор на турбото/ Турбо
    3- Запушен ДПФ
    На диагностика съм ходил тук – http://www.pstuning.net/kontakti , със същият автомобил, и останах доволен! Ако се окаже ЕГР-а ми пишете, да ви кажа как се лекува, че цената на нов няма да ви хареса!

    #79907
    StevenMip
    Участник

    Здравейте!Имах същия проблем.При мен беше турбо актуатора.

Преглеждане на 4 съобщения - от 1 до 4 (от всички 4)
  • Трябва да влезете в профила си, за да отговорите в темата.