25/100 Разход

Етикети: 

Преглеждане на 15 съобщения - от 1 до 15 (от всички 38)
  • Автор
    Публикации
  • #57744
    Avatar
    noobcontrol
    Участник

    Здравейте колеги! от 3 дена вече съм горд собственик на Jaguar x type 2002 3.0 автоматик. Колата работи чудесно. Това ми е първата бензинова кола, до сега съм карал само дизел. Още на първия ден забелязах, че колата гори 20 – 25/100 градско в София!!! и 12.5/100 извънградско. На диагностиката излизат 2 грешки P0420 и P1384. Забелязах също, че колата е доста мудна като я настъпя до долу. Оборотите се вдигат, ръмжи но ускорява като рено клио 1.2. Не го прави всеки път обаче. Понякога си ускорява доста прилично. Общо взето не смятам, че разход от 20+/100 е нормално за София, колкото и да е задръстена в момента. Някакви идей? Също така имам съмнение, че катализаторите са “присвоени” от автокъщата от която я взех.

    #72111
    Avatar
    avangard2772
    Участник

    На прав път си.

    #72112
    Avatar
    noobcontrol
    Участник

    O2 сензора след катализатора? ( ламбда сонда) Възможно ли е да е от него? Но дава грешка само на единия сензор. Не знам p0420 за кой катализатор се отнася. Предполагам че колата има 2 катализатора? Колата иначе работи меко не мени обороти…

    #72114
    Avatar
    Aurelian
    Участник

    Здравей и честито за новата придобивка!

    Това, което успях да намеря за теб е събрано от интернет.Не е плод на мои лични знания.Аз съм с дизел и нямам опит с бензиновите котараци!

    p0420 се отнася за:

    – That code is 99% of the time caused by a bad cat converter. P0420 is for bank 1 which is the rear cat converter.A P0420 diagnostic trouble code is a “generic” fault code that is set when the Onboard Diagnostic II (OBD II) catalyst monitor detects a drop in converter efficiency. The OBD II system monitors catalyst efficiency by comparing the switching activity of the upstream and downstream oxygen sensors in the exhaust. The upstream O2 sensor in the exhaust manifold reacts to the exhaust gases as they exit the engine. The downstream O2 sensor in or behind the catalytic converter reacts to the exhaust gases as they exit the converter.

    Error code p1384 on jaguar x type – X-Type Jaguar Cars:

    -Possible Causes:
    – Bank 2 VVT solenoid valve to PCM PWM drive circuit fault.
    – Bank 2 VVT actuator oil supply fault.
    – Bank 2 VVT actuator stuck.

    The biggest issues with vvts are oil supply issues. Useally debris like oil sludge in oil pickup screen, loose bearing clearances as an engine wears, and oil passages blocked/partially blocked to and in vvts. The first (i always shoot for cheapest potential likely fix) use a good engine flush(2 bottle for our higher than normal capacity engines) follow directions on bottle. Change oil and switch to a 20-50w. Leave out 1 quart and add 1 qt auto ****** atf(highly detergent, more so than engine oil and wont hurt anything) while you have overly ******** cam codes, it may be an issue of apply and blockage that keeps pressure in vvts too long when supposed to release. Most times its ******** cams( like the 1 i am doing right now….try this first and go from there, rememebr to clears codes and give time, you may have to clear codes a few times as it may continue to reset.

    #72115
    Avatar
    Анонимен

    Честито за колата.
    Проблемът ти може да е от бобините, защото 3,0 литра върви доста добре. С газта обаче наистина трябва много да се внимава.
    По принцип нашия двигател е производство на Мазда, а новите японски двигатели не понасят газта. За Нисан дори е абсолютно противопоказно да се слага газ, защото клапаните се вкопават в гнездата.

    #72117
    Avatar
    noobcontrol
    Участник

    3.0v6 не е ли Duracat мотора на Форд? А газ не мисля да слагам дори и да гори 20/100 :Д ще сменя свещите все пак да видя дали ще има подобрение, защото не знам дали изобщо някога са сменяни. Сега грешката P0420 изчезна след като я изчистих и повече не се е появявала но P1384 си седи.

    #72118
    Avatar
    simeon40
    Участник

    Като железа е същия като Мондео 3.0 V6.

    #72119
    Avatar
    Анонимен

    Като железа е като на Форд, но като газоразпределение е на Мазда:
    The Jaguar AJ-V6 engine is a specialized version of Ford’s Ford Duratec V6 engine. One notable addition is the use of variable valve timing, a feature also shared with Mazda’s version of the engine. It is available in 2.1 L, 2.5 L and 3.0 L displacements.
    Jaguar’s AJ-V6 engine has an aluminium engine block and aluminium DOHC cylinder heads. It uses SFI fuel injection, has 4 valves per cylinder with VVT, features fracture-split forged powder metal connecting rods and a one-piece cast camshaft and has direct-acting mechanical bucket (DAMB) tappets, these design aspects differentiating the AJ-V6 from the Ford and Mazda versions
    .”
    Все пак тогава двете марки са били под шапката на Форд.

    #72121
    Avatar
    noobcontrol
    Участник

    Днес сипах 95 от шел-а на цариградско след мола и разхода падна на 18! Ще го следя допълнително разхода може да е било кофти бензин. Само грешката p1384 трябва да измисля как да я оправя

    #72126
    Avatar
    mladen-ss
    Участник

    Колега noobcontrol свиквай подробно да описваш колата и най-важното е да започваш с това-има ли газ или няма.Тук проблемите се приписват първо на газта а когато няма такава-не се знае,налучквай. ;) :laugh:

    #72127
    Avatar
    noobcontrol
    Участник

    Извинявам се, че не съм дал повече информация.Колата е без газ. Предстои ми обслужване и смятам да сменя бобини свещи кабели всичко :cheer: . Както казах, това ми е първата бензинова кола и не знам точно какво влиае на вървежа и разхода.

    #72128
    Avatar
    mladen-ss
    Участник

    А за двигателя-не знам на кой е разработка но преди близо 2 години реших да сменя гумички на клапаните и ми изпратиха такива за Форд и Мазда които по каталог излизали за този двигател.Да ама не…още си ги имам и си поръчах от Англия.Там бяха само четири пъти по-евтини от другарите от Мото Пфое. :laugh:

    #72129
    Avatar
    mladen-ss
    Участник

    Лично мнение-направи си труда да отидеш до Мото Пфое преди да сменяш каквото и да е по колата.Една диагностика не е скъпа и ще ти спести доста лутане,сменяне и даване на грешни пари за налучкване на проблема.Тях в цени на части и труд не ги бива но в диагностиката са определено добри…най-вече заради оригиналният им софтуер и все пак наструпан опит.

    #72132
    Avatar
    Анонимен
    mladen-ss wrote:
    Колега noobcontrol свиквай подробно да описваш колата и най-важното е да започваш с това-има ли газ или няма.Тук проблемите се приписват първо на газта а когато няма такава-не се знае,налучквай. ;) :laugh:

    Дъвкали сме темата много пъти. Факт е, че повечето коли с проблеми са на газ. Има и на бензин, но са доста по-малко. Това, че ти си един от малкото без проблеми с газта, не значи, че газта не прави проблеми.
    А на колегата му написах да внимава с газта, защото почти всички новозакупили смятат да слагат газ.
    Колата му явно има проблем. Не знам за Мото-Пфое, но аз не останах очарован от тях и диагностиката им. Взеха ми 80 лева и с нищо не ми помогнаха, така че не бих го съветвал да стъпва там, поне що се касае до двигателя.
    Навсякъде могат да замерят компресия и да проверят бобините. В 90% от случаите при липса на мощност, проблемите се откриват точно там.

    #72134
    Avatar
    mladen-ss
    Участник

    Да,така е но малко от тях си правят труда да им е читава преди това колата на бензин та с чиста съвест после да търсят майстора на ГИ да им оправи новосъздал се проблем.А ако не може и парите обратно.Аз така направих и човекът се научи да оправя за нула време проблемите пораждащи се от слагането на газ,а те не са много и нерешими.Със 100-150 лв в най-лошият случай се решават.
    Та по основната тема-сигурен съм че ако им я остави ще му вземат само парите.Но аз се уговорих навремето при диагностиката да съм до колата и срещу 20 лв на един от проверяващите ми казаха абсолютно всичко,какво е сервизирано,кога и т.н.Става дума и за ходовата част и мотора.По мотора нямах забележки,само компа нещо настройваха май и казаха че е хубаво да сменя свещи.Та ако се договори с тях предварително,имаче и аз съм против тези нещастници.

Преглеждане на 15 съобщения - от 1 до 15 (от всички 38)

Трябва да влезете в профила си, за да отговорите в темата.